Voorbereiden op 21 weken Zambia - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Robert Oudejans - WaarBenJij.nu Voorbereiden op 21 weken Zambia - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Robert Oudejans - WaarBenJij.nu

Voorbereiden op 21 weken Zambia

Blijf op de hoogte en volg Robert

24 Maart 2014 | Nederland, Zuidoostbeemster

Nog officieel één week thuis. Inmiddels zijn de belangrijkste zaken al geregeld en weet ik zeker dat ik Zambia in mag komen. Vliegticket, visum, paspoort, bankgegevens, verzekeringen, alles is klaar voor vertrek.
Dan komt het vanaf nu aan op de bagage. Als ik mijn kledingkast bekijk lijkt het simpel. Alles kan mee, want in mijn kast ligt niet zoveel :P Nog één keer naar school toe om een GPS op te halen, tent uitzoeken die meegenomen wordt. Dat zijn de laatste details voor ik kan vertrekken.

Morgen op zoek naar een geschikte travel backpack, want ik ga in Zambia niet stilzitten als het goed is. Betekent dat alles wat mee moet (dus ook matje, slaapzak en tent) in of aan de tas wordt gebonden. Maakt het wel makkelijk, want teveel meenemen zal in ieder geval niet lukken. In het vliegtuig is namelijk 30kg bagage toegestaan, onhaalbaar!

Komend weekend heb ik de tijd genomen om iedereen voor de laatste keer te zien voordat ik vertrek. Zaterdag zal ik een groot deel van de tijd doorbrengen op het korfbalveld. De laatste wedstrijd kijken van de selectie. Zondag een soort van afscheidsfeest bij mij thuis. In de middag ben ik thuis en tot eind van de avond heeft iedereen de tijd om langs te komen en te vieren dat ze eindelijk van mij af gaan zijn.

Dinsdag 1 april vlieg ik eerst naar Dubai en daar stap ik direct over naar Lusaka. Misschien maar goed ook, want hoe mooi Dubai voor de meeste ook zal klinken, mij te luxe en druk. 2 april zal ik in Lusaka landen en daar wordt ik tussen 3 en 4 april opgehaald en naar Kasanka gebracht.

Via deze reisverslagen verwacht ik jullie regelmatig te kunnen laten weten hoe het met mij gaat. Als het goed is heb ik daar toegang tot wifi, maar als ik lekker op pad ben met mijn rugzak dan zal ik onbereikbaar zijn.

Wat mij verder precies te wachten staat, daar komen we vanzelf achter!
Als alles goed verloopt vlieg ik 27 augustus weer terug naar Nederland en zal ik 28 augustus landen. Precies op tijd voor het nieuwe schooljaar, Beekse Bergen en de start van de competitie zullen we maar zeggen :)



  • 24 Maart 2014 - 22:29

    Lieve Linda :):

    Hee Rob!
    Ik ga je verhalen zeker volgen! Ik ben benieuwd naar je spannende verhalen over je reis! Wellicht breng je me nog op ideeën voor mijn eigen reis! Ben blij dat je toch nog steeds van plan bent terug te komen ;) en nog op tijd ook! Veel plezierrr!! Xx (ik kom zondag uiteraard nog afscheid nemen :) )

  • 25 Maart 2014 - 03:56

    Michelle:

    Robert!!

    Heb je toch maar even allemaal mooi en snel geregeld, je kunt het wel. De lengte van je verhaal valt me wel iets tegen, ik verwacht dat ze in het vervolg langer zullen zijn, minstens net zulke lange verhalen als die van mij. Eigenlijk nog langer want het enige wat ik doe is stage lopen, eten, slapen en op het strand liggen en ik verwacht van jou toch wel hele avonturen.

    Nee maar even serieus, jammer dat ik niet ook op jouw afscheidsfeestje kan zijn aangezien ik nog ver weg zit. Ik hoop dat je een super vette stage zult hebben, maar dat zal vast wel goed komen! En ik blijf je natuurlijk volgen hier.

    Liefs Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 12409

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 28 Augustus 2014

Stage Kasanka National Park, Zambia

12 Augustus 2013 - 29 December 2013

Stage Safaripark Beekse Bergen

Landen bezocht: